دماغى المركب وانا الصياد

كل يوم على الله اصحى بدرى واتكل عالرزاق وانزل جوه دماغى اخد صنارتى واروح ضارب بنطة زى مابيسميها الصياديين ,احاول اصطاد حاجة , واللى مش فاهم هاوضحله دلوقت حالا
دماغى هى البحر وانا الصياد والصنارة هى قلمى والسمك طبعا افكارى والمركب تبقى ورقتى .. وبعد مالرؤية وضحت وكله بقى عالمكشوف ندخل بقى  جوه البحر شوية
ساعات بصطاد سمك كويس برميه طعم عشان يجيب سمك اجمل واجمل وساعات اكتر بصطاد سمك ملوش اى 30 لازمة برميه البحر تانى وساعات تانية بصطاد سمك فاسد مميت مقدرش احطه فى المركب لحسن نروح فى داهية وانا احب امشى جنب الحيط وطول مانا مفتح عينى بكون ماشى جوه دماغى وبقول رزقنا عليك يارزاق والمش ظريف فى الموضوع انى طول مااناراكب المركب بلاقى اسماك الذكريات اللى بنحاول ننساها تطلع قدام عينى لكن معلش الدنيا مش كلها وردية . لازم نشوف المر عشان نعرف نجيب الحلو وعشان نعرف نصطاد حاجة حلوة لازم نصبر ونصبر ونغوط اكتر واكتر عشان نلاقىاحلى سمك واهم حاجة فى
كل ده ان لازم يكون البحر هادى , يعنى المزاج يكون رايق عشان نعرف نطلع سمك يعجب الاكيلة
معلش انا حاولت اصطاد سمك انهاردة لقيت المركب بتقولى ماتكتب عنى انا . قولتلها والله مانا مزعلك وسلامه عليكم

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الطفاسة

الفتور الروحى

يوسف الصديق