من مصر دعوت ابنى

من مصر دعوت ابنى ومبارك شعب مصر .... أيتين من اكتر الايات اللى بقف قدامهم فى الكتاب المقدس وبتحسسنى بالطمأنينة والهدوء والسلام الداخلى ... صحيح الكتاب مليان أيات حلوة وكلها بتحسسنا بالطمأنينة والسلام وكلها مفرحة , لكن ربنا خص شعب مصر بالذات بالايتين دول فى الكتاب المقدس مرتين مرة نبؤة فى سفر هوشع ومرة تأكيد فى متى الرسول من بين كل شعوب العالم وأكنه مركز معانا احنا وباعتلنا رسالة خاصة بيقولى فيها وبيقولك انا بكلمك انت ياللى ساكن فى مصر وبقولك انا بحبك ومخلى بالى منك وزى مااتقال عليا " من مصر دعوت ابنى " انا كمان بقولك " من مصر دعوت ابنى " علشان تكون ابنى وتتكلم عنى وبلسانى وتحب الناس زى مانا حبيتك وتوريهم اعمالك الحسنة علشان يمجدوا اباك اللى فى السموات , متنساش ان انا سايبك هنا نور للعالم وملح للارض .. الفرصة قدامك والوقت ملكك استغلهم معايا وعلشانى واستثمرهم الاستثمار الكسبان فى حياتك ...  حب اخوك وكمان حب عدوك فأنا اسمى الله محبة والاية قالت عنى " احب الله العالم " مش اللى حبوه بس ... وزى ماانت بتحتفل بعيد ميلادك وعيد ميلاد صحابك , احتفل بيا انا كمان فى عيد ميلادى وقدملى هدية زييهم , لكن متخافش هديتى انا مش هتتكلفك كتير انا عايز منك الحب بس ولما تحبنى هتعرف تنفذ وصاياى  بحب وتكلم الناس عنى بحب وربنا مدينا وعد صريح وواضح وبيقولنا " مبارك شعب مصر " ....... أتطمن
لو كل سنة بنكسب صحاب جداد فربنا بيقيولك اعتبرنى انا كمان من صحابك السنة دى وهات صحابك وتعالوا احتفلوا معايا بعيد ميلادى ..... انا مستنيكم :)

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الفتور الروحى

الطفاسة

يوسف الصديق